יום שני, 7 בפברואר 2011

מי אמר שהעלאת מחירים זה דבר רע?





באחת מהחנויות הווירטואליות שלי נקלענו, אני ויצרן המוצר, לסיטואציה שגרמה לכך שמתח הרווחים שלנו היה נורא נמוך על כל מוצר שנמכר.
זה היה תהליך ארוך של משהו כמו שנה בו אני אישית (בתור המשווק בפועל) ניסיתי כל מיני וורסיות ופעולות שונות ומבצעים כדי לגרום לנפח מכירות יותר גדול, שבפועל לא ממש עזר לנו.
זה לא שלא מכרנו...פשוט הרווח על כל מכירה היה כ"כ נמוך ושהוספתי לזה בסוף החודש את התקורה של החזקת החנות והעובדים של שירות הלקוחות הגעתי למסקנה שפשוט הרווח המזערי לא מצדיק את זמן העבודה
של החנות.

 בבד בבד עם התסכול שלי מהמצב גם יצרן המוצר הרגיש תסכול מהצד שלו בתמחור נמוך של תעריפי המשלוח ובצורה דיי בלתי נמנעת,בסופו של דבר, הגענו למסקנה שאין לנו ממש מנוס חוץ מהברירה היחידה של העלאת מחירי המוצר ומחירי המשלוח
.
עכשיו אני רוצה לספר לכם שלא ממש התלהבתי מזה.
בלשון המעטה...
למה לא התלהבתי אתם שואלים?

פשוט בגלל שהדבר ההגיוני וההנחה היסודית לגבי פעולה שכזאת אומרים לנו שאם מעלים מחירים אז זה יגרום לפחות קונים ולפחות מכירות ולכן גם לפחות רווחים.
לא ככה?

עכשיו הבנתי שהגענו למצב שבו אין ממש ברירה וזה גרם לי לחשוב על משהו...
כל מותגי היוקרה, כל הנייקי, לואי ויטון, וג'ילט ומה שלא יהיה מוכרים את המוצרים שלהם במחירים גבוהים יותר מהמתחרים שלהם ולא רק שזה לא ממש מפריע להם למכור, הם מוכרים הרבה יותר מכל מתחרה אחר!

מה שעוד תרם לתחושה החיובית החדשה שלי הייתה העובדה ששמתי לב שהרבה משווקים באינטרנט מדברים על זה שאם אתה ממצב את עצמך כמוצר יוקרתי ובעל מחיר יותר גבוה זה גם עוזר לך לבלוט מעל כל שאר הממוצעים.
מן קטע כזה שאומר: "אם אני שווה יותר כסף, אז כנראה שאני גם יותר טוב".

אז עשיתי את זה.
פשוט הרמתי את המחירים לצרכן שלי במנעד שנע בין 50-150% מהמחיר מקורי של המוצר.
ומה נראה לכם שקרה? הפסדתי מכירות?
לא ולא ולא

כתוצאה ישירה מהפעולה הזאת לא רק שאני מוכר את אותה כמות של מוצרים בצורה יחסית לתקופת הזמן המקבילה לזמנים קודמים, למעשה אני גם מרוויח הרבה יותר על כל מכירה וככה ה NET REVENUE של החנות שלי נהיה גדול הרבה יותר!

אז נכון, יש עכשיו טררם גדול שכולנו כצרכנים של דלק סובלים ממנו וזה העלאת מחירים וכ"ו...
אבל לפחות מכמה בחינות אחרות, העלאת מחירים זה לא דבר כזה רע...







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם בא לכם להשאיר תגובה...