יום ראשון, 12 באוקטובר 2008

ניהול זמן

ניהול זמן.
וואו, רק מלחשוב על הנושא הזה אני צריך לפתוח את היומן ולראות כמה זמן יש לי לכתוב את הפוסט הזה.
כי ניהול זאת אולי ה-משימה ה-כי קשה וגם הכי חיונית שאפשר לבצע בחיים היומיומיים.

הסיבה היא שמטבענו רובנו עצלנים.
אני יודע שאני ביסודי עצלן. (עצלן מאד אפילו)
ואלוהים יודע שהרבה מאד דברים אני דוחה ודוחה עד
שהם מתחילים לטפס כמו טרקטור ענק על הדבר הבאים בתור שרציתי לעשות.

הקטע הוא שאת הזמן אי אפשר לנהל, הוא לא ממש שם עליך...
הוא ימשיך וימשיך בין אם תשכב במיטה כל היום, או בין אם תתרוצץ 24 שעות.
אותו אי אפשר לנהל...
אפשר לנהל את הפעולות שלנו.

אז מה עושים?
משתמשים ביומן קודם כל, רושמים את הפעולה , ואפילו מקדישים לה זמן תחום (לא חייב להיות מדוייק, רק סדר גודל של זמן)
כשזה יורד ליומן זה הופך ל"בזנטי", זה הופך לחוק בל יעבר, אלא אם כן יש משהו קיצוני שדורש טיפול.
משתמשים גם בפנקס יומיומי שמזכיר את סדר הפעולות כדי שאפשר יהיה לשחק איתן קצת.

אפשר להשאיר חורים רייקים של "זמן גמיש" שמטרתם להתמלא במשהו חדש או להעביר פעולה שלא הספיקה.
צריך גם לחשב זמן לאוכל, מנוחה, עבודה או הנאה.

אני ארחיב על זה בהמשך

אבל זה ניהול הזמן שלי על רגל אחת.




בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם בא לכם להשאיר תגובה...