יום ראשון, 12 באוקטובר 2008

"אם זה כזה פשוט למה לא כולם עושים את זה?"

כשהתחלתי את צעדיי לא ממזמן בעולם העסקי (ז"א - העולם שבו אין כזה דבר תלוש משכורת ויזמות ויצירתיות הם לחם חוק)
ניסיתי לפעמים להסביר לאנשים למה אני עושה את זה.

חוץ מהדבר הבסיסי של להתחיל בצעדים שיהפכו אותי לבוס של עצמי, גם
הסברתי את היתרונות ואת הצפי הכספי, ואת התמיכה של היזמים האחרים שעבדתי איתם בצוות.
איכשהוא לי זה היה ברור כשמש, ואפילו פשוט למדי...
אבל הקטע הוא שלא משנה כמה פעמים פישטתי את כל העניין לרמה הגיונית ופרקטית
בד"כ הצד השני והסקפטי של השיחה היה אומר "אם זה כזה פשוט למה לא כולם עושים את זה??"

בדיוק היום בבית של הורי (שכירים של משרד החינוך) נקלענו לשיחה על נדל"ן.
לאחרונה אני מנחה משחקים של Cashflow ויוצא לי לפגשו הרבה יזמים מתחום שוק ההון והנדל"ן.
אני לא אכנס לכל הדברים שמידע פשוט יכול לפשט בנושאים האלה.
אבל תוך כדי שיחה עם ההורים שלי גם הגעתי במקרה לעובדה שיש דרכים לממן רכישה של נדל"ן אפילו בלי הון אישי שלך.
כמובן שחוץ מהתנגדות בסיסית של זוג הורים שגרעין הליבה שלהם הוא E לחלוטין (הפנייה - רביעי תזרים המזומנים של רוברט קיוסאקי) שמעתי שוב את המשפט "אם זה כזה פשוט למה לא כולם עושים את זה???"

ואתם יודעים מה?
התשובה האמיתית למשפט "למה כולם לא עושים את זה אם זה פשוט?" היא פשוט בגלל כמעט כולם שואלים את השאלה הזאת!!!
זאת הסיבה.

לבני האנוש יש לפעמים נטייה מוחית לחפש איפה העניינים מסובכים, איפה המספרים מטביעים את ההגיון.
יש לרובנו מנגנון רגשי שפשוט גורם לנו לפספס את הפשטות שנמצאת בתמונה.
בדרך כלל רובנו לא מאמין שמגיע לו להצליח במשהו פשוט.

דוגמאות לא חסר, לא רק מעולם העסקים וההישגיות הכספית.

הלוואי שהיה לי שקל על כל גבר שראיתי שעברה לידו בחורה מדהימה ואיכשהוא הוא פשוט החליט שאין לו סיכוי איתה
ואפילו לא ניגש לדבר איתה.
"בטח יש לה חבר", "בטח היא לא תרצה אותי", "היא עם הסבתא עכשיו!"

השאלה היא אולי "למה לא כולם עושים את זה".
התשובה היא בעצם תירוץ נוסף לאי- עשייה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם בא לכם להשאיר תגובה...