יום רביעי, 17 בדצמבר 2008

גישה

ארל נייטינגייל מציין באחד הסמינרים הפופולריים ביותר בתחום Lead the field שאחד הדברים שהם הכי משמעותיים בין הצלחה לכישלון, היא גישה נכונה.
גישה נכונה לחיים.
או יותר נכון – גישה מצוינת = תוצאות מצוינות.
גישה טובה= תוצאות טובות
גישה רעה = תוצאות רעות.
ארל נייטינגייל בשביל עולם ה Personal Development הוא כמו הביטלס ואלביס פרסלי לעולם הפופ.
אני אקדיש לו בקרוב גם פוסט שלם.
אבל עכשיו אני רוצה לתת דוגמא עכשווית לגבי השפעת הגישה
על אירוע שקרה לי היום.

נסעתי לעבודה והייתי צריך להגיע לקניון רמת אביב, ויצא שהגעתי לשם על הקטנוע שלי.
כדי לחנות קרוב לכניסה נסעתי כמו שאני עושה כל יום, עליתי על המדרכה והשתחלתי פנימה
כשלפתע מולי מופיע שוטר עוטה ווסט צהוב וצועק אלי לתת לו רישיונות.
כמובן שהופתעתי (לא לטובה) וישר הבנתי שאכלתי אותה.
הוא צועק אלי "תביא מסמכים, עשית עבירת תנועה!"
ישר הנהנתי ואמרתי לו "אתה צודק אדוני השוטר...אבל אני חייב לומר שלא ידעתי בכלל שאסור לי לעשות מה שעשיתי" (עזבו את זה שזאת עבירה דיי טיפשית, אי אפשר להתווכח עם אדם במדים בתפקיד).
הוא לקח את הרישיונות ואת הניירות והוספתי "אני מבין שמדובר על עבירה, אבל לצערי לא היה לי מושג שאסור לי לעשות את הדבר, כי אני רואה עוד אופנועים חונים כאן".
כנראה שעצם הנימוס שלי והודעה בטעות גרמה לו לשאול אותי "כמה זמן יש לך רישיון?"
"שנתיים אדוני השוטר"
"וכמה עבירות תנועה היו לך?"
"לא היו אדוני...אני אבין אם תיתן לי קנס..."
"אתה יודע מה?" הוא מסתכל אלי...
"בוא אני אבדוק את הפרטים בניידת ואולי אני רק אתן לך אזהרה".
הלכתי אחריו לניידת וחיכיתי שם.
ביקשתי ממנו למהר כמה שאפשר כי אני צריך לפתוח את הדוכן, וכמו שהוא אמר הוא בדק הכל רשם לי הזהרה, ושחרר אותי לדרכי.
"אתה נראה בחור טוב, בלי עבירות, וגם אתה הודית בטעות...אז אני אתן לך רק אזהרה עכשיו..."
"תודה אדוני השוטר, שיהיה לך יום טוב!"
אמרתי והלכתי לדרכי במהירות.

עכשיו אם היית מתרחשת אותה הסצנה לפני שנתיים סביר להניח שזה היה נראה ככה:

....מולי מופיע שוטר עוטה ווסט צהוב וצועק אליי לתת לו רישיונות.
כמובן שהופתעתי לרעה מאד וישר הבנתי שאכלתי אותה.
הוא צועק שוב "מסמכים אליי"!
ואני אומר "לא עשיתי כלום, מה תראה כמה מכוניות חונות כאן!"
"אין מה לעשות" הוא עונה בתקיפות, אסור לנסוע על כביש הולכי רגלים ככה, וזה עילה של קנס".
"אדוני השוטר! זה מגוחך, כולם עושים את זה (אני מרגיש מתח ואני לא מצליח לשלוט עליו)
ואף פעם לא אמרו לי כלום על זה"
"טוב חביבי, רישיונות אלי ותבוא איתי לניידת לקבל דו"ח. אם תלך לבית משפט תוכל לערער...."
אני הולך אחריו ומקלל מתחת לאף ומתעצבן שאני מאחר לעבודה בגללו...
אנחנו מגיעים לניידת ושם הוא מוציא לי קנס על סך 250 ₪ ואני נפרד לדרך ואם אני עדיין עצבני אני מוסיף
איזו בעיטה לקיר לפני הכניסה לקניון.

סוף סיפור.



אז אולי קצת הגזמתי עם תיאור הסיטואציה השנייה...
אבל יש המון דברים ש Personal Development מחזק בחיי היום-יום...
גם דברים לכאורה לא חשובים כמו זה.
אבל לא יותר נחמד לפעול עם גישה נכונה כדי לא לשלם אח"כ 250 ₪ סתם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם בא לכם להשאיר תגובה...