יום שבת, 20 בדצמבר 2008

תן לאנשים מה שהם רוצים, ותקבל את מה שאתה רוצה גם

"מדי קיץ בקיץ אני נוסע למדינת מיין, שבצפון מזרח ארה"ב, כדי לעסוק בדיג. אישית, אוהב אני ביותר תותי-שדה בשמנת, אולם, מסיבה מוזרה כלשהי, הדגים מעדיפים דווקא תולעים. וכך, כאשר אני יוצא לדיג, אין אני חושב על רצונותיי שלי: אני חושב על מה שהדגים רוצים. אין אני תולה בקרס שלי תות ושמנת. למעשה, תולה אני תולעת או חרגול על הקרס, אל מול פני הדג, ואומר לו: האם לא היית רוצה לטעום ממעדן זה?"

זה מה שכותב דייל קארנגי בספר המופתי שלו "כך תרכוש ידידים והשפעה" על טכניקות בסיסיות להתייחסות לבני אדם.
זיג זיגלר אומר "אם הרבה אנשים מסביבכם יקבלו את מה שהם רוצים, הסיכויים הם מאד גדולים שגם אתם תקבלו את מה שאתם רוצים..."

זאת דרך מאד משמעותית כדי לקדם את האינטרסים שלכם בחיים.
החיים, עסקים ויחסים שלכם זה מצב של Win- Win.
אם מי שמתקשרים איתו לא מקבל כלום, אז למה שאתם תקבלו?
שמתם לב שאלה שבד"כ הם עניים בחברים או בכסף, זה כאלה שלא מציעים בד"כ משהו לאנשים שסובבים אותם?

כשאני רוצה משהו ממישהו אני קודם שואל את עצמי מה הוא יכול לרצות, מה אני יכול לתת לו כדי שיהיה לנו שיתוף פעולה פורה.
לפעמים זה הכרה, כסף, בנאה, מידע וכל דבר שעולה על הדמיון הטוב.

אני רוצה שכמה שיותר אנשים יקראו את הבלוג ויהינו ממנו כדי שימליצו עליו לאנשים שהם מכירים.
לכן אני מרכז פה רעיונות גדולים ומעניינים של גדולי הסופרים והמספרים, שאני מאמין שכל אחד יכול להשתמש בהם.
כשאני נכנס לשותפות עסקית אני בודק קודם כל מה הצד השני צריך ורוצה כדי שאני אדע איך לגשת
לעניין.
אני משתדל לעשות את זה בעזרת הקשבה מרבית וכבוד, גם אם אני לא מסכים עם הצד השני.
לכולנו יש אינטרסים משלנו, ושאיפות.
קודם כל אנחנו אנוכיים, אנחנו שואלים "מה יוצא לי מזה?"

וכך, אם כולם יהיו מרוצים ממה שהם מקבלים, אין סיבה הגיונית שגם אתה לא תהיה מרוצה.

תן לאנשים מה שהם רוצים, ותקבל מה שאתה רוצה גם.

תגובה 1:

אם בא לכם להשאיר תגובה...