יום שבת, 3 בינואר 2009

חבר חדש הגיע - "האוטוסוגסטיה"

אני רוצה להציג בפניכם את אחד הכלים הכי מדהימים
ליצירת הצלחה בכל תחום שהוא.
אם תיקחו אותו לשירותכם הוא יפעל כמו שולה מוקשים, כמו מדביר חרקים, כמו קוטל קנים.
הוא מחסל ממוקד של כל פידבק שלילי שאתם יכולים להעלות על הדעת שלכם.
ואותו כוח הוא "האוטוסוגסטיה"

לכולנו בדרך כלל יש כמה פרדיגמות וקיבעונות שפועלים אצלנו דרך הקול הפנימי כשאנחנו ניגשים לעשות משימה כזאת או אחרת.
ברוב המקרים (כ 85%) אנחנו נשמע קול פנימי (אם אתם שואלים את עצמכם איזה קול פנימי, אז כנראה שאתם מקשיבים לו בזה הרגע) שאומר לנו למה אנחנו לא יכולים לעשות את זה, או
למה אין סיכוי שזה יצליח.

אני אתן דוגמא למשל:
בבחינת מצב עסקי או כספי יכולות לעלות מחשבות כמו:
"כסף זה דבר רע" או "אני צעיר מדי בשביל להצליח בעסק הזה...", ומחשבה כזאת גוררת סדר פעולות מתמטי בגוף שמוביל ברוב המקרים לחוסר פעולה או הכוונה לאי-הצלחה.
עוד דוגמא נפוצה היא מחשבה כמו :
"אין לי סיכוי, אני לעולם לא אוכל להיות חבר של מישהי כל כך יפה...".
שבדרך כלל עולה אצל רוב הגברים שרואים בחורה מדהימה שעוברת לידם בקניון.
כל אלו הן מחשבות מעכבות ולא תורמות לפעולה.
אבל, אל דאגה, כי הכלי הכי חשוב והכי יעיל לשינוי ומיגור המחשבות האלו הוא "האוטוסוגסטיה"

בספר "חשוב והתעשר" נפוליון היל מסביר על מה מדובר:

"אוטוסוגסטיה הוא מונח החובק את כל הסוגסטיות ואת כל הגירויים שאדם מפעיל על עצמו, אשר מגיעים אל מוחו באמצעות חמשת החושים. במילים אחרות, אוטוסוגסטיה היא השאה- עצמית.
זהו כלי תקשורת בין אותו חלק של המוח שוכנת המחשבה המודעת, לבין אותו חלק המשמש משכן לתת-התודעה.
באמצעות המחשבות השליטות, אשר אדם מרשה להן להישאר בחלק המוח המודע (בין שאלו מחשבות חיוביות, בין שאלו מחשבות שליליות), מופעל מעצמו עיקרון האוטוסוגסטיה ומחשבות אלו מגיעות לתת-התודעה ומשפיעות עליה.
הטבע יצר את האדם באופן כזה, שמעניק לו שליטה מוחלטת על החומר שמגיע אל תת-התודעה שלו דרך חמשת חושיו, אף על פי שאין זאת ואמרת שהאדם תמיד מפעיל שליטה זאת..."


אז כדי להפעיל אותה, השלב הראשון והחשוב לטיפול במחשבות הסוררות האלו, הוא לזהות מה בדיוק מה הוא הדבר שמפריע לנו באמת.
מאחורי סט של מחשבות שליליות נמצא גרעין קשה של מחשבה מעכבת שאפשר לבודד אותה למשפט אחד.
צריך להפעיל פה מידה של אינטליגנציה רגשית שמבודדת את המשפט משאר הדברים
ומה שנשאר עכשיו זה לטפל בו ולשרוף באופן נקודתי.

לוקחים דף נייר או מחברת ורושמים עליו את המשפט המעכב, ומשנים בו כמה מילים כדי
שהקונוטציה השלילית שלו תהפוך לקונוטציה חיובית.
למשל בוא ניקח את הדוגמא "אני צעיר מדי מכדי להצליח בעסק הזה".
אחרי שרושמים את המשפט על הדף, פשוט הופכים אותו ל"אני צעיר, ולכן אני כן אצליח בעסק הזה!"
כבר נשמע יותר טוב לא?
ולמשל אם ניקח כדוגמא את המשפט "אין לי סיכוי, אני לעולם לא אוכל להיות חבר של מישהי כל כך יפה"
אז אנחנו נהפוך אותו ל:
"הבחורה הזאת יפיפייה, מגיע לה מישהו מוצלח כמוני!"

עכשיו כשיש לנו את משפט הנגד החיובי אנחנו לוקחים אותו ומתחילים "לדחוף" אותו
באופן סזיפי אל תוך התת-מודע.
כשהוא כתוב על דף נייר המשפט המשופץ וניצב לפנינו מתחילים לפתח הרגל של
קריאת המשפט כמה פעמים מוקדם בבוקר, ורגע לפני השינה, והכי חשוב - לפני המראה.
זה נשמע דבילי, אבל החשיבות של הפעולה הזאת היא קריטית.
כשעושים לפחות חודש זה מתחיל להפוך להרגל עד שאפשר לשנן את המשפט הזה מתוך שינה.
ומשם להמשיך אם זה בצורה מדודה עד שזה הופך לחלק חדש ואינטגראלי מהתודעה.

התת-מודע סופג את ההערות האלה עד שזה מתחיל להיקבע כמשפט המוביל כשניגשים לאותה המשימה, שרק רגע לפני שיתקה אותנו.
עכשיו זה תהליך שעם קצת עבודה ישמיד כל מחשבה שלילית ומעצבנת
שמפריע לעשות בדיוק את מה שאנחנו כן רוצים לעשות.

תנסו, זה מגניב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם בא לכם להשאיר תגובה...