יום ראשון, 13 בפברואר 2011

תמיד להתמיד בהתמדה



היום יום ראשון, וכמחשבה לשבוע חדש עלה לי רעיון:
אני חושב שהיכולת האישית הכי חשובה שהרוב נוטים להתעלם ממנה כשזה מגיע לנושא
היצירה וההגשמה, היא יכולת ההתמדה

נכון - צריך כישורים, צריך ניסיון, צריך רשת קשרים טובה, צריך גם טיפונת של מזל פה ושם.
אבל, אני רואה את יכולת ההתמדה כחוט השדרה שמחברת את כל הנקודות האלה בדרך שיוצאת
מנקודת ה-0 ועד למצב שבו החזון הוגשם וקיים.

כל מישהו שפעם הרים ויצר דבר שלא היה קיים לפני התמיד ועבד דרך סדרה של קשיים ואתגרים
(חלקם מהנים יותר, חלקם מהנים פחות) בהדרך להצלחה של הפרויקט.
ההתמדה, שאליה אנחנו מתייחסים כאן, זאת היכולת לעבור מבאסה אחת לבאסה שנייה ולבאסות
הנוספות בלי להפסיק ולהתייאש.

שאלו פעם מאמן בייסבול מפורסם בארה"ב על השחקנים שהוא בוחר לקבוצות האליפות שלו והוא אמר:

"אני לא בהכרח בוחר את האתלט המושלם, אני רוצה את אלו שהולכים על המכות הקשות..."

והסיבה שהוא אמר את זה היא שאלו ש"הולכים על המכות הקשות" הם אלו שבסופו של דבר 
מנצחים בטווח הרחוק.

בואו נסכם את זה ככה:

-מידע זה דבר שאפשר להשלים בעזרת מקורות מידע (אינטרנט, ספרים, שיחות עם אנשים
או לשלם למישהו שיש לו אותו.

-קשרים זה פונקציה של יכולות חברתיות ועסקיות שאותן ניתן לפתח בעזרת אימון, וזה גם דורש
קצת פז"ם "בשטח".

-כישורים ניהוליים זה לחלוטין דבר נלמד, ומי שלא סובל את הסטטוס הניהולי בדרך כלל לוקח שותף
או שוכר מנהל עבודה שכן אוהב את זה.

והנקודות האלו הן רק חלק מכל המכלול של הקישורים שצריך, ויש עוד, אני בטוח
אבל ההתמדה היא אורח הרוח ויכולת הנשימה שצריך להחזיק עד שמשיגים את כל היכולות האלו
לכדי גמר הפרויקט.
אותה התמדה זה הכוח לומר "קיבינימט, זה מעצבן, זה מעיק, אבל אני ממשיך בזה בכל מקרה".




אז עכשיו אחרי שבידדנו את נושא ההתמדה, איך ההתמדה שלכם באה לידי ביטוי?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם בא לכם להשאיר תגובה...