יום שישי, 11 במרץ 2011

מפחד לנצח?


שמתי לב הרבה פעמים, שיש מספר לא מבוטל של אנשים שמפחדים לנצח.
כן, כן אתם קוראים נכון – מפחדים לנצח.
משום מה הם מרגישים לא בנוח עם זה, משום מה הם נמנעים ממאבק מסוים רק כי לא נוח להם עם ההרגשה שהם יצטרכו "לגבור" על מישהו אחר.
למרות הקונטציות אני לא ממש מתכוון למלחמה, או לקרב אגרופים.
יש הרבה דברי יומ-יום כמו משחקים, ספורט, יחסים עם חברים, זוגיויות וכ"ו...

עכשיו ישבתי עם עצמי וניסיתי לנסח את זה בראש ולהבין מה גורם לרצון הזה של לא להתבלט או להצליח.
ואני מניח שזה סובב סביב מחשבה של:
-מה יקרה עם אני אפגע במישהו?
-מה יקרה אם אני אפסיד ולא אצליח?
-מה יקרה אם

עכשיו יש משפט ששמעתי פעם אצל ג'ים רון שמסדר לי את כל התמונה הזאת.
"אני רוצה לנצח אותך משתי סיבות.
הראשונה היא בגלל שאני בהחלט רוצה לנצח ולגרום לעצמי הרגשה טובה, אבל גם כדי לגרום לך להפסיד שזה דבר מאד אציל מצידי.
כי ברגע שתפסיד אתה תלמד מהר יותר ותאלץ להשתפר.

איזה מגניב זה הא?
איך הייתם מרגישים אם הייתם מרגישים שאתם עושים שירות לאחרים בזה שאתם מנצחים אותם?
בלי מאמץ אין באמת דרייב לתת שירות יותר טוב או שירות יותר טוב.
אם לקבוצת ספורט לא תהיה תחרות שתאיים עליה בהפסד היא לעולם לא תוציא מעצמה את הדברים הטובים שהיא יכולה לנצח.

אז ככה:
אין שום רע בלנצח מישהו אחר.
כולנו משחקים ומנצחים בהמון דברים ביום-יום שלנו, וזאת דרך חיים.
אין שום רע בניצחון, ועכשיו שאנחנו יודעים את הדבר הזה אנחנו יודעים שחובה עלינו לפעול באמת כדי לנצח.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם בא לכם להשאיר תגובה...